Gerechten
Thema
Moeilijkheid

De maand van leukerecepten – maart 2016

Hoewel we alweer lekker aan het genieten zijn van de maand april kijk ik nog even terug op afgelopen maand.

Begin maart gingen we een weekje op vakantie naar Gran Canaria met mijn schoonfamilie. Gewoon een weekje relaxen bij het zwembad en genieten.

Al hoe wel ik het leuk vind om bij verschillende restaurantjes te eten was het buffet bij het hotel (riu palace meloneras) echt top! En bij de toetjes was het altijd keuzestress.

Tijdens de vakantie heb ik veel inspiratie opgedaan in de Spaanse keuken en in magazines die ik had meegenomen.

Deze paella aten we bij een strandtentje en was zo lekker! Check ook even die dikke kreeft die er in lag.

Uiteraard mag een cocktail niet ontbreken op vakantie, ik ging voor de tropische pina colada.

De favoriete afternoon snack was calamaris met aioli.

Lekker plonsen met mijn kleine neefje in het zwembad. Ook hij heeft zich uitstekend vermaakt, vooral met de opblaas krokodil :)

We gingen een dagje naar Aqualand. Al hoe wel ze overal veel geld voor vragen (huur ligstoel: 3,50 euro en een flesje ice tea 4 euro!) was het een geslaagde middag en hebben we lekker geroetsjt!

De dag na de vakantie ging ik naar Amsterdam waar ik een yoga workshop kreeg bij de Nieuwe Yogaschool en mochten we na afloop de nieuwe soepen van Conimex proeven. Het complete verslag lees je hier.

Ook startte we na de vakantie met een gezonde maaltijd: quinoa met hüttenkäse en kip. Het recept staat inmiddels online.

Ow wat had ik payo gemist tijdens de vakantie. Gelukkig heeft hij het ook heel leuk gehad bij Dierenhotel Snoezel in Best.

Ik maakte een van mijn beste lasagne ooit, en legde dit gelukkig ook vast op video. Dus binnenkort te zien op mijn Youtube kanaal.

Deze maand ook weer leuke foodpost! De Farm Brothers hebben nieuwe koekjes op de markt gebracht van o.a. haver, spel en rogge. In 3 lekkere smaken verkrijgbaar.

Goed nieuws! Tony’s heeft 2 limited editions toegevoegd aan zijn vaste assortiment. Extra lang genieten dus van Puur amandel zeezout en melk popcorn discodip.

18 maart was het nationale pannenkoekendag! Een goed excuus om weer eens pannenkoeken te maken. Hiervoor kreeg een mooi pakket van Koopmans.

Kun je wel wat extra energie gebruiken? Bijvoorbeeld met sporten, wandelen of tijdens je werk. Dan zijn er nu de Clif energy bars. En ik mocht ze alvast voorproeven, heerlijk!

Eric was een paar dagen ziek en werd op zijn tijd opgevrolijkt door Payo.

In maart was het ook Pasen en heb ik eerste paasdag genoten van een paasbrunch bij mijn schoonouders. Ik maakte en broccoli munt soep.

Tweede paasdag hadden we een brunch bij mijn ouders. Ik maakte een caprese quiche (soon online) en als toetje maakte mijn moeder een soort trifle met ijs, slagroom, vruchten en stroopwafel, yum.

De laatste dag van de maand had ik nog een gezellige borrel bij mijn mediabureau. En er kwamen heel wat lekkere hapjes voorbij die avond.

Ik hoop dat jullie ook een leuke maand hebben gehad. Nu lekker genieten van April die al met een heerlijke zonnetje is begonnen

Laat hier je reactie achter
Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *