Review boek Meal Prepping + recept kruidige kikkererwten met spinazie

Wil jij leren mealpreppen? Dan is dit jouw boek! Je kookt één keer en kan vervolgens de hele week snelle maaltijden binnen 10 minuten op tafel zetten.

In het boek leer je dus hoe je boodschappen doet voor 5 maaltijden in één week, plus elke week een bonus recept. Verder lees je over hoe je deze voorbereid en hoe je vervolgens op de dag zelf van je voorbereidingen een gezonde maaltijd maakt. Mealpreppen zou je meer rust, verantwoorde en zelfgemaakte maaltijden en minder verspilling moeten opleveren.

Het boek leert je alles van A tot Z over mealpreppen. Het boek bestaat uit weekmenu's met daarin aangegeven voorbereidingstijd, tips en variaties. Vervolgens is het tijd voor een visuele boodschappenlijst, een stappenplan voor je kookdag (op zondag) waarbij je de basis van de recepten voorbereid, bijvoorbeeld groente snijden, een ovenschotel voorbereiden, aardappels koken, saus maken etc. En daarna op iedere pagina de instructies voor het koken op de dag zelf, dit is vaak maar een paar minuten en bestaat bijvoorbeeld uit het in de oven schuiven van het gerecht, groente roerbakken of het maken van een salade. Het boek is dus echt een ontzettend goede handleiding voor als je wilt beginnen met mealpreppen. Let op, als je een recept los van het weekmenu wil bereiden is dit soms lastig omdat de ingredienten en soms de basis al zijn verwerkt in de andere recepten van het weekmenu.

In het boek staan recepten zoals linzensoep met kokossoep en tonijndriehoekjes, groentecurry met rijst, minipizza’s met peer en blauwe kaas salade en stoofvlees met aardappels. De bonus recepten zijn bijvoorbeeld pancakes, scones of rabarber uit de oven. Het is een afwisseling van makkelijke en iets uitgebreidere recepten en zeker voor iedereen iets lekkers! Het boek Meal Prepping van Keda Black heeft 183 pagina’s en kost 24,95.

Meal-prepping

Kruidige kikkererwten met tomaten en spinazie, rijst

HOOFDGERECHT - 30 MINUTEN - 4 PERSONEN

Ingrediënten

1 ui
2 teentjes knoflook
2,5 theelepel garam masala
2 blikken gepelde tomaten
2 blikken kikkererwten
240 gr rijst
450 gr diepvries spinazie
4 eetlepels yoghurt
zout en peper
5 gr peterselie
chili naar smaak

Bereiding
Bereid de rijst volgens de aanwijzingen van de verpakking en laat de spinazie ontdooien. Snipper de ui en hak de knoflook fijn. Fruit het uitje aan in een beetje olie tot de ui glazig is. Voeg de gehakte knoflook toe en roer 1 minuut. Voeg de garam masala en zout toe. Voeg 2 blikken gepelde tomaten toe en breek de tomaat met een houten lepel.

mealprepping spinazie stoof www.leukerecepten.nl

Laat de kikkererwten uitlekken en voeg toe aan de pan. Zet het vuur zacht en laat 10 minuten zachtjes pruttelen. Hak de peterselie. Voeg de spinazie toe aan de kikkererwten en verwarm mee, voeg ook de peterselie toe. Meng de yoghurt met een beetje extra garam masala. Serveer het kikkererwten mengsel met rijst, yoghurt en een beetje extra peterselie en garam masala.

1 stemmen Bedankt voor je stem!